Oval halfCircle half
Terug

De patiëntenraad

De patiëntenraad bestaat uit negen patiënten en behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle patiënten in de kliniek. De raad geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies aan het bestuur van de kliniek. Elk lid van de patiëntenraad is verantwoordelijk voor twee afdelingen die hij regelmatig bezoekt. De raad sluit maandelijks aan bij de groepsvergadering en geeft een terugkoppeling van genomen besluiten of ingediende zaken bij het bestuur. Daarnaast worden hier vragen en input verzameld die meegenomen kunnen worden. Van elke vergadering worden notulen gemaakt. De patiëntenraad verstuurt regelmatig een nieuwsbrief om patiënten via deze weg op de hoogte te houden. Ook wordt er af en toe een enquête uitgezet om vragen te stellen of tevredenheid te meten. De raad heeft elke maand een gesprek met het management en het bestuur, waarbij regelmatig om input en feedback wordt gevraagd. De patiëntenraad geeft aan zich gehoord te voelen door zowel het bestuur als de sociotherapeutische afdelingen. Er wordt duidelijk gecommuniceerd en haalbare verzoeken worden opgepakt.

Dit betreft een parel uit het Kwaliteitsnetwerk FPC/K cyclus 3.  

Meer over deze parels

Deel jouw voorbeeld